První školní den ...


Prázdniny jsou už minulostí a začíná škola. U nás doma máme zatím ještě tento rok předškolačku a tak si bude dcerka užívat poslední rok v mateřské školce. Posledních čtrnáct dnů už odpočítávala, kdy do svojí milované školičky půjde a minulý týden už tam chodila s velkou radostí. Kéž by jí tento elán vydržel i do velké školy.


Náhodou jsem doma na půdě objevila můj slabikář z první třídy a nostalgicky vzpomínala na dobu, kdy jsem se učila číst a psát. Mnohé z vás tento slabikář také jistě znají. Ještě dnes si spoustu obrázků z něho pamatuji. Učili jsme se psát namáčecím perem, měli jsem lavice, ve kterých byl otvor na kalamář s inkoustem. Vybavují se mi školní pomůcky - krásné staré plakáty s obrázky, podle kterých jsme se učili písmenka. Kabinet s vycpanými zvířaty, malá tělocvička s ohromnými žíněnkami a mnohé jiné.





Nezbývá mi než říct:
 
Ahoj léto,
ahoj prázdniny
a budeme se těšit zase příští rok !!!


Komentáře

  1. Jituško, taky jsem měla stejný slabikář, ale neříkej mi, že jsi měla namáčecí pero :o) Tak stará nejsi :o)!
    Měj hezké dny, moc zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, snad tak stará nejsem, ale namáčecí pero z první fotky je opravdu moje. To víš vesnická škola ...
      Jitka

      Vymazat
  2. Jituš, šlabikár som mala trošku inakší a na písanie som používala atramentové pero z ktorého som mala vždy špinavé ruky.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Jitko, nádherné vzpomínání. Tento slabikář jsem zbožňovala. Byl bráchy a já jsem v něm pořád listovala, takový samouk, nadšenec. Ty kalamáře jsem si taky vybavila i sklápěcí lavice a trubku, která nás dělila s přísedícím...je to tak dávno...Krásný podzim ...Věrka

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško... Skoro jsi mě rozbrečela! Stejný slabikář jsem měla taky, ale namáčecí pero ne. Ale koukám, tohle už je novější model - já měla ještě nelesklý, papírový povrch... Na vesnicích tyhle staré lavice byly mnohem déle, než ve městech. Naposledy jsem takovou obdivovala a mohla si do ní sednout, před dvěma lety na výletě s kamarádkami v obecné škole v Kozlovicích. Božínku, jak tam bylo krásně...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci