Staré štítky

 Při našich rodinných výletech či dovolených
 často navštívíme skanzeny nebo muzea historických věcí.
 Často mě tam zaujmou staré výrobní štítky,
 které se i po dlouhých letech zachovaly v celkem slušném stavu dodnes.
Nejčastěji se dají najít na starých zemědělských strojích.







 
 
Tento kovový štítek je ze starého kovářského měchu
 a od samotného mistra kovářského
 jsem si vyposlechla příběh o tom jak ho získal.



(fotky jsou z Muzea historických vozidel Pořežany,
 Polabského  národopisného muzea Přerov nad Labem,
 Zooparku Vyškov,
 Skanzenu Krňovice,
 Josefkol 2013 Čechy pod Kosířem,
 Provaznického muzea Deštná)

Komentáře

  1. Ahoj Jitko, i mě takové věci zaujmou. Máš to krásně podchycené. I tvoje předešlé příspěvky a činorodost moc obdivuji. Slávka

    OdpovědětVymazat
  2. Staré štítky jsou krásné,až líbezné :). M.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásná štítková galerie!
    Pěknou neděli Jituško!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  4. ahoj Jitka.milý príspevok,zaujímavé fotky.mám to tiež velice rada,len škoda že v dnešnej dobe sa to už tal ľahko nevidí.pekný deň,jazmínna

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné...a moje rodné město na štítku - Prostějov, hurááá.

    OdpovědětVymazat
  6. Kedysi ľudia zdobili aj užitkové veci, dokonca fabriky stavali ozdobne z tehál... Dnes narýchlo zmontované plechové haly, aby sa dali v prípade potreby preniesť a nápis sa scvrkne na "Made in China"...
    Krásne štítky - vizitky výrobcov, mali byť na čo hrdí.
    L

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

♥ Záložky ♥ Amore ♥

Špulky a knoflíčky

Časopis Venkov & styl

Houpací koníčci