27. listopadu 2014

Venkov a styl ...


 ... většina z vás určitě zná.
Je to časopis, který mám moc ráda a který se snaží přiblížit
tradice, řemesla a život jaký byl dříve za časů našich předků.
Kupuji si ho od prvního čísla a z počátku jeho vydávání
jsem tady informovala o tom,
co v novém čísle najdete.

Pro mě je to časopis, který pohladí duši, potěší
a jeho čtení je pro mě svátkem.
Možná to máte některé podobně jako já.
Když pročítám rubriku "Vaše dopisy", tak zjišťuji,
že časopis oslovil mnoho lidí různých věkových kategorií
a jsem moc ráda, že je nás takových hodně,
kteří mají rádi krásu starých časů.

Dnes vyšlo jeho zimní číslo, listuji v něm a vzpomínám
na jeden krásný slunečný listopadový den,
kdy jsem prožila něco,
co bych si ani v nejtajnějších snech nemohla vysnít ...


... návštěva z časopis Venkov a styl u nás doma.
Byly to krásné čtyři hodiny focení, povídání
i vzpomínání na staré časy.

A z toho všeho vznikl příjemný článek s názvem Ouškem jehly,
který je o mé největší zálibě
o křížkovém vyšívání.



Celým příběhem se nese vzpomínka na babičku Antonii
a její výšivku, kterou jako cennou vzpomínku na ni
uchovávám ve svých šicích pokladech.
 Pamatuji si na ni jen v mlhavých vzpomínkách,
umřela v mém raném dětství
a já jsem od ní dostala darem
touhu zaměstnávat ruce tvořivou činností.




Blíží se čas adventu a vánoc,
čas splněných přání a snů,
čas rozzářených dětských očí,
čas naděje a radosti.

Já jsem svůj Dárek dostala už dnes
a je pro mě opravdu dárkem s velkým D.
Moje poděkování patří
paní šéfredaktorce Tereze Provazníkové
a všem, kteří se na vzniku článku podíleli.

A poděkování patří také mé dceři Andrejce,
které byla tomu všemu přítomna,
byla hodná, trpělivá a s radostí spolupracovala.


To byly moje nečekané dva vánoční dárky, které jsem dostala.

Někdy nemusíte ani snít a osud vám připraví
milá překvapení. 

Přeji vám krásný začátek adventu !!!




9 komentářů:

  1. Aj ja mám rada tento časopis. Už mi síce mi skončilo predplatné, ale teraz som si predplatila nový Krásný venkov. No určite si toto vydanie zoženiem. Hlavne ti chcem pogratulovať k tvojmu úspechu. Je to také malé zadosťučinenie za tvoju mravenčiu, ale krásnu prácu. Zaslúžene si sa s tvojim príbehom dostala do tohto obľúbeného časopisu. Maj sa krásne a užívaj si chvíľku šťastia :)
    m.

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Jitko, i já jsem příznivcem tohoto časopisu a i vyšívání. Co já se navyšívala deček, pak to nějak vyšlo z módy, ale určitě se k tomu opět vrátím..Měj se moc krásně a v tvém tvoření určitě pokračuj, protože je radost se dívat na Tvůj blog a číst ho..Inka

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jitko, i já zdědila zálibu v ručních pracích po své babičce a prababičce. S oběma jsem si užila své dětství, dospívání a naštěstí i část dospělosti a babička mi ještě žije. Dodneška kroutím hlavou nad trpělivostí, kterou s mými i sestřinými kreativními šicími začátky měla hlavně prababička :-) Mám ráda moderní bydlení, ale velmi mě přitahuje i bydlení jako za časů našich babiček. Doma se tak snažím skloubit obojí. Staré kousky mají duši, bez nich by to rozhodně nebylo ono :-) Moc Ti přeji úspěch v časopise Venkov&Styl. Znám ho, ale nekupuji. Možná nakoupím právě toto číslo s rozhovorem o Tobě a Tvé velké zálibě, pokud ho ještě seženu. Tvůj blog mám moc ráda a pokud jde o křížkovou výšivku, jsi můj velký vzor :-) Ať se Ti daří. PS: začala jsem zkoušet s čtyřapůlletou Viki výšivku... zatím se seznamuje s jehlou a bavlnkou, uvidíme, není moc trpělivá.... asi jako její maminka za mlada :-)) tak nám drž pěsti.

    Krásný den
    Anička

    OdpovědětVymazat
  4. Jako předplatitelka V+S a Marianne bydlení, jsem s nadšením byla, už na druhé "na lekci" u dvou šikovných párů ruček. Jsem ráda, že i když virtuálně, znám tě o něco více.Jsem milovnicí stejných hodnot:-)
    Je moc fajn, že se v dnešní době píše o lidech, jako ty a hodnotách, které zachovávají!
    Přeji pevné nitky :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojky Jitko,
    děkuji za připomenutí.. Před chvíli koupený. Vždy ho rychle prolistuji a pak se kochám, hlavně fotkami. Časopis je úžasný. Také si ho kupuji od prvního čísla. Všimla jsem si článku o Tobě a o vyšívání. Je to opravdu krásný dářek, který potěší.
    Hodně štěstí. Eva

    OdpovědětVymazat
  6. Jitu,
    tak to už běžím honem do trafiky !
    Krásné dva dárky jsi si sama nadělila !
    Krásnou adventní první neděli!
    P.S. Děkuji!

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, tak to je moc krásná zpráva! Nádhera! Ráda věřím, že to byl zážitek! A Andrejka, tedy vy obě vypadáte na stránkách časopisu opravdu báječně!
    Gratuluji a přeji krásný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško,
    opožděně velikánská gratulace k splnění i nevysloveného snu :o) Překrásné!
    Krásné dny
    Katka ze Země ZA DUHOU ♥

    OdpovědětVymazat